تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

معرفی بهترین فیلم های آلفونسو کوارون| شگفتی‌های کارگردان مکزیکی سینمای هالیوود

به بهانه موفقیت‌های کوآرون نگاهی انداخته‌ایم به کارنامه سینمایی این کارگردان توانمند.

معرفی بهترین فیلم های آلفونسو کوارون

رویداد۲۴| مازیار وکیلی: آلفونسو کوآرون در کنار آلخاندرو گونزالو ایناریتو و گیلرمو دل تورو موفق‌ترین کارگردانان مکزیکی فعال در سینمای هالیوود هستند. کوآرون که در کودکی دوست داشت فضانورد شود (اما بعد از این که فهمید برای این کار باید به ارتش بپیوندد منصرف شد) رویاهای خود را در سینما دنبال کرد و با ساخت شاهدخت کوچولو تبدیل به یکی از چهره‌های بین‌المللی سینمای مکزیک شد. کوآرون یکی از بهترین کارگردانان سینمای معاصر جهان است که با ساخت فیلم‌های موفق و کسب جایزه‌های بین‌المللی فراوان از جمله دو جایزه اُسکار بهترین کارگردانی برای جاذبه و روما توانست جایگاه خود را به عنوان کارگردانی صاحب سبک تثبیت کند. به بهانه موفقیت‌های کوآرون نگاهی انداخته‌ایم به کارنامه سینمایی این کارگردان توانمند.

...و مادرت هم همینطور ( Y Tu Mamá También) | بازیگران: ماریبل وردو، گائل گارسیا برنال، دیه‌گو لونا | سال انتشار: ۲۰۰۱

معرفی بهترین فیلم های آلفونسو کوارون

و مادرت هم همینطور درباره سرگشتی نوجوانی است. دو نوجوان الکی خوش خولیو و تنوچ در یک سفر جاده‌ای همراه با همسفر خود لوئیزا یاد می‌گیرند زندگی هیچ ربطی به تصورات بچگانه آن‌ها ندارد و بسیار تلخ‌ و تکان دهنده است. کوآرون در اولین فیلم واقعاً مهمش در قالب یک فیلم جاده‌ای به مردم سراسر جهان درس زندگی می‌آموزد. درخشش کم نظیر گائل گارسیا برنا و ماریبل وردو از این دو بازیگر چهره‌ای بین المللی ساخت. کوآرون هم با کسب جوایز متعدد به خاطر این فیلم به ستاره جدید سینمای مکزیک تبدیل شد و توانست کارگردانی پروژه‌های بزرگ هالیوودی را برعهده بگیرد.

هری پاتر و زندانی آزکابان (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban) | بازیگران: دنیل رادکلیف، اما واتسون،، روپرت گرینت | سال انتشار: ۲۰۰۴

معرفی بهترین فیلم های آلفونسو کوارون

کمتر کسی فکر می‌کرد تهیه کنندگان هری پاتر برای ساخت قسمت سوم این فرنچایز پرفروش سراغ آلفونسو کوآرون بروند. دو قسمت اول فیلم را کریس کلمبوس کارگردانی کرده بود که متخصص ساخت فیلم‌های کودکانه بود. اما کوآرون در قسمت سوم در یک تغییر رویه آشکار فیلم تیره و تاری ساخت که هری در آستانه جوانی را در وضعیت‌های پیچیده‌ای قرار می‌داد. کوآرون با ساخت هری پاتر و زندانی آزکابان ثابت کرد که توانایی به ثمر رساندن پروژه‌های سنگین تجاری را هم دارد. موفقیت جهانی و فروش استثنایی فیلم باعث شد دست کوآرون برای ساخت فیلم‌هایی که دوست دارد باز باشد.

فرزندان انسان (Children of Men) | بازیگران: کلایو اوون، جولین مور، مایکل کین | سال انتشار: ۲۰۰۶

معرفی بهترین فیلم های آلفونسو کوارون

فرزندان انسان یکی از عجیب‌ترین و پیچیده‌ترین فیلم‌های علمی- تخیلی سینما در هزاره جدید است. داستان فیلم در آینده‌ای نزدیک و در سال ۲۰۲۷ اتفاق می‌اُفتد. در این دوران زنان دیگر نمی‌توانند بچه‌ای به دنیا بیاورند. جوان ترین فرد کره زمین در سن ۱۸ سالگی درگذشته و آرزوی همه انسان‌ها برای بچه دار شدن را نقش بر آب کرده است. بعد از تماشای فرزندان انسان اولین چیزی که در ذهن تماشاگر باقی می‌ماند یکی مضمون دهشتناک فیلم است که خبر از آینده‌ای تیره و تار می‌دهد و دیگری توانایی بالای کوآرون در ساخت یک درام تکان دهنده آخرالزمانی. فیلمبرداری اُستادانه لوبزکی (که اُستاد گرفتن پلان سکانس‌های طولانی است) از مهم‌ترین ویژگی‌های فرزندان انسان هستند. فرزندان انسان در چندین رشته کاندیدای اُسکار شد و لوبزکی را آماده جهش‌های بزرگ‌تری در زندگی‌اش کرد.

جاذبه (Gravity) | بازیگران: ساندرا بولاک، جرج کلونی، اد هریس | سال انتشار: ۲۰۱۳

معرفی بهترین فیلم های آلفونسو کوارون

بعد از یک دوری هفت ساله کوآرون یک بازگشت باشکوه را تجربه کرد و با ساخت یک فیلم علی-تخیلی دقیق و پرجزئیات توانست ضمن کسب اکثر جوایز اصلی سال ساخت فیلم، فروشی افسانه‌ای را هم تجربه کند. جاذبه داستان یک مهندس پزشکی ناسا بنام رایان استون است که اولین سفر فضایی خود را تجربه می‌کند. او را در این سفر فضانوردی با تجربه بنام مت کوآلسکی همراهی می‌کند. ماموریت این دو نفر تعمیر تلسکوپ فضایی هابل است. کوآرون با ساخت جاذبه در واقع به آرزوی دوران کودکی خود که سفر به فضا بود جامه عمل پوشاند و توانست در قالب سینما سفری دور و دراز به دورترین نقاط کهکشان داشته باشد. این سفر طولانی کوآرون را به موفقیت‌های بزرگی رساند. برای او و فیلم هفت جایزه اُسکار به ارمغان آورد و او را تبدیل به مهم‌ترین کارگردان مکزیکی حاضر در هالیوود کرد. موفقیتی که نشان داد کوآرون توانایی‌های بسیاری برای ساخت فیلم‌های درجه یک دارد.

رما (Roma) | بازیگران: پالیتزا آپاریچو، ماریا د تاویرا | سال انتشار: ۲۰۱۸

معرفی بهترین فیلم های آلفونسو کوارون

بعد از موفقیت همه جنبه جاذبه کوآرون تصمیم گرفت نقبی به دوران کودکی و نوجوانی خود بزند و فیلمی سیاه و سفید درباره مکزیک دهه هفتاد میلادی بسازد. کوآرون برای روایت داستان خود از آن دوران سراغ یک خانواده طبقه متوسط رفت و فراز و فرودهای زندگی آن خانواده را به تصویر کشید. برخلاف تصور منتقدان نتیجه شگفت‌انگیز بود. فیلم موفقیت‌ بسیاری کسب کرد و توانایی کوآرون را در روایت داستانی مینی‌مال و مبتنی بر خرده پیرنگ به رخ کشید. کوآرون توانست موفقیت فیلم قبلی خود را در اُسکار تکرار کند و تبدیل به اولین کارگردانی شود که به طور هم زمان جایزه اُسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلمبرداری را کسب می‌کند. بدون شک تماشاگران بعد از تماشا رما را فراموش نخواهند کرد، چون فیلمی است درباره زندگی روزمره که مردم سراسر جهان (هرکدام به نحوی) با مشکلات و مصائب آن درگیر هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان